تبلیغات
اخبار جهان اسلام - رازهای بهینه سازی سایت
اخبار جهان اسلام
برای سلامتی آقا امام زمان صلوات


 فهرست مطالب
درباره نویسنده.......................................................................................................................................................... 1
مقدمه......................................................................................................................................................................... 2
شروع بهینه سازی ساختار سایت............................................................................................................................ 3
ساخت تیتر های یکتا برای صفحات سایت............................................................................................................... 5
7.................................................................................................................................Description استفاده از تگ
اصلاح ساختار آدرس های سایت............................................................................................................................. 9
سیستم هدایت سایت خود را آسان کنید............................................................................................................... 11
ارائه خدمات و محتوای با کیفیت............................................................................................................................ 14
انتخاب بهترین واژه برای متن لینک....................................................................................................................... 16
به صورت مناسب......................................................................................................... 18 Heading استفاده از تگ
بهینه سازی تصاویر................................................................................................................................................. 20
را موثر کنید............................................................................................................. 22 robots.txt استفاده از فایل
معرفی سایت در راه صحیح.................................................................................................................................... 25
استفاده کنید.......................................................................................... 27 Webmaster Tools از بخش رایگان
28...............................................................................................Google Analytics استفاده از مزیت های بخش
منابع........................................................................................................................................................................ 28
بهینه سازی ساختار سایت برای موتور های جستجو
درباره نویسنده:
علی نورهانی، در زمینه برنامه نویسی وب و بهینه سازی سایت فعالیت می کند. او بیش از 5 سال سابقه، در زمینه
طراحی و بهینه سازی سایت و عضویت در تخصصی ترین سایت ها در این زمینه را دارد ،وی در سال 1388 وب سایت
آموزشی مدیر سایت را، راه اندازی نمود.
او هم اکنون مدیریت این سایت را بر عهده دارد. برای اطلاعات بیشتر کافی است، نام او را در اینترنت جستجو کنید.
او به صاحبان سایت کمک می کند تا به بهترین نحو، وب سایت خود را به گونه ای طراحی و پیاده سازی کنند، تا
نتایج بهتری در موتور های جستجو بدست آورند.
از جمله فعالیت های او ، نوشتن مقالات در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی است.
وب سایت، مدیر سایت برای کارآفرینان اینترنتی ساخته شده است. و به آن ها کمک می کند تا مهارت های خود
را در این زمینه بیشتر کنند. برای شرکت در دوره های آموزشی رایگان بهینه سازی سایت می توانید، به مدیر سایت
مراجعه کرده و در آن عضو شوید.
برای هر گونه همکاری با مدیر سایت به بخش تماس با ما، سایت رفته و از طریق فرم آن صفحه با ما ارتباط برقرار
کنید


مقدمه
یکی از مهمترین مشکلات هر کتاب آموزش بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، این است که این صنعت هر
روز در حال تغییر کردن است، و بنابراین هر تکنیکی قبل از این که جوهر آن خشک بشود تغییر می کند. موفق ترین
تکنیک ها در طول زمان، یا حذف شده اند و یا به نوع دیگری تغییر پیدا کرده اند.
در نتیجه من دو نکته را برای خوانندگان این کتاب اشاره می کنم:
اول: این سری مقالات بر اساس آخرین مشاهدات و بررسی های اینجانب در زمینه بهینه سازی سایت می باشد.
دوم: خواندن این کتاب آغازی برای همکاری درازمدت باشد. در هر زمانی که تغییراتی در این صنعت انجام شود
سریعا از طریق مدیر سایت به شما اعلام می کنم . امکانات زیر به شما روش های بروز بودن در این زمینه را نشان
می دهد.
بخش وبلاگ سایت: در این بخش شما می توانید، آخرین خبر ها را در زمینه گوگل ، پرسش ها و پاسخ های خودتان
سایت می توانید از آخرین مطالب وبلاگ نیز RSS در زمینه سایت و بهینه سازی سایت را دریافت کنید. با استفاده از
با خبر شوید.
همواره در حال تحقیق هستم: تقریبا در تمامی وب سایت هائی که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می
کنند عضو فعال هستم و از آخرین اخبار و تکنیک های این زمینه هر روز با خبر می شوم. پس شما می توانید چکیده
کاملی از آخرین تکنیک ها را در سایت مطالعه کنید.
انجمن سایت: به زودی انجمن سایت برای کاربران عضو راه اندازی خواهد شد. و کاربران می توانند در آن جا به
تبادل نظر و رفع مشکلات شان بپردازند.
عضویت رایگان در سایت: با عضویت در سایت می توانید علاوه بر استفاده از امکانات سایت هر هفته خبر نامه
سایت را دریافت کنید و از تغییرات این کتاب مطلع شوید.
با من تماس بگیرید. info@modiresite.com برای ارتباط با من می توانید از طریق ایمیل



شروع بهینه سازی ساختار سایت
به آموزش بهینه سازی ساختار سایت خود، برای گوگل و دیگر موتور های جستجو خوش آمدید. این کتاب را بر اساس
چکیده ای از کتاب های گوگل نوشته ام و در آن تکنیک های اصلی پایه را توضیح داده ام، تا شما ساختار سایتتان را به
گونه ای طراحی کنید، که برای گوگل و موتور های جستجوی دیگر ،سایتتان به آسانی و کلی ایندکس شود. این کتاب
راهنمای خوبی برای تعامل سایت شما و موتورهای جستجو می باشد. پیاده سازی مطالب این کتاب باعث می شود که
موتور های جستجو به راحتی سایت شما را ایندکس کنند.
بهینه سازی ساختار سایت در بعضی موارد، نیازمند تغییراتی در وب سایت است. که انجام برخی از این تغییرات برای
سایت شما، بسیار حیاتی هستند. اما در زمانی که این تغییرات در سایت اجرا شوند، تاثیر بسزائی در نتایج جستجوی
سایت شما خواهند گذاشت. ممکن است شما با بسیاری از موضوعات در این کتاب آشنا باشید. ولی ممکن است، بیشتر
آن ها را در سایت خود اعمال نکرده باشید.
سیستم تبلیغات گوگل از نتایج جستجو مجزا بوده و به گفته مدیران گوگل در صورت تبلیغ دادن در گوگل هیچ امتیاز دیگری به جز تبلیغات برای شما ندارد.
مهم ترین نکته برای بهینه سازی سایت، هدف شما برای دریافت، کاربر هدف، از موتور های جستجو است. باید با
خودتان بگوئید، که چه کاربرانی را می خواهید. در حقیقت بهینه سازی سایت به معنی جایگاه بهتر داشتن در زمینه
کاربران هدف شما است

ساخت تیر های یکتا برای صفحات سایت
باید میان تگ >Title< تیتر سایت، بیانگر موضوع سایت شما، به کاربران و موتور های جستجو می باشد. تگ
قرار بگیرد. در حالت ایده آل شما باید برای هر کدام از صفحات سایتتان تیر های HTML در کد های >Head<
یگانه داشته باشید.
اگر صفحه سایت شما در نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد، تیر صفحه سایت شما در اولین خط نتیجه جستجو
قرار خواهد گرفت. این خط به صورت درشت نمایش داده می شود. این به کاربران کمک می کند، که آیا این سایت با
کلمه جستجوی آن ها مطابقت دارد یا خیر؟
تیر صفحه اصلی سایت شما می تواند شامل نام سایت شما، یا نام تجاری شما و یا اطلاعات خیلی مهم در زمینه
تجارت شما باشد.

شیوه های مناسب برای انتخاب تیتر صفحات
1. تیر سایت بیانگر مطالب و موضوعات سایت است. – پس تیتری را انتخاب کنید که به خوبی با مطالب شما
ارتباط برقرار کند.
اجتناب کنید از:
- تیتری که به مطالب سایت شما هیچ ارتباطی ندارد.
New یا Untitled : - استفاده از تیتر هائی که به صورت اولیه در نرم افزار های طراحی سایت ایجاد می شوند مانند
Page 1
2. انتخاب تیتر های یگانه برای هر صفحه – هر صفحه سایت شما باید دارای یک تیتر منحصر بفرد باشد، این کار
به گوگل کمک می کند تا آن صفحه را از صفحات دیگر مجزا کند.
اجتناب کنید از:
- از قرار دادن یک تیتر در تمامی صفحات و گروه صفحات سایت.
3. مختصر و مفید – تیتر ها می توانند کوتاه و حاوی اطلاعات مفید باشند. اگر تیتر سایت از حدی بیشتر باشد، گوگل
فقط بخشی از آن را در نتایج جستجو قرار می دهد.
اجتناب کنید از :
- از تیتر هایی با کلمات زیاد استفاده کنید، که برای کاربر سودمند نیست.
- استفاده از کلمات کلیدی غیر ضروری.



Description استفاده از تگ
تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد. این بخش می تواند
شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا 2 پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر
قرار می گیرد. head در میان تگ
بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند، به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به
جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت، به امتیاز شما
در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.


شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت
1. مختصری از مطالب سایت را قرار دهید – توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند
زیرا آن ها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

اجتناب کنید از:
- نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.
- نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا این صفحه در زمینه انیمیشن است.
- پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.
- کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش
2. استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه – داشتن تگ توضیحات متفاوت برای هر صفحه، به کاربر و گوگل
جستجو .site:rayanlean.com کمک بسیاری می کند. مخصوصاً زمانی که کاربر تمامی صفحات شما را با استفاده از
می کند. اگر سایت شما شامل صد ها یا شاید هزاران صفحه باشد.این تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی
می کند

شیوه های مناسب برای ساختار آدرس
1. از کلمات در آدرس استفاده کنید. – آدرس های شامل کلماتی که به مطالب و ساختار سایت شما مربوط اند.
گشتن در سایت شما را برای کاربران آسان تر خواهد کرد. کاربران می توانند آن ها را به خاطر بسپارند و یا حتی به
آن لینک هم بدهند.

اجتناب کنید از:
- استفاده از آدرس هائی که از بخش های غیر ضروری استفاده کرده و یا شامل اعداد است.
Page1.html - استفاده از آدرس هایی مانند
- استفاده بیش از حد کلمات مانند آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن
2. ساختار شاخه های ساده – با استفاده از شاخه ها، محتوای سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، تا آن ها دقیقا
بدانند که در کدام بخش سایت شما هستند.
اجتناب کنید از:
"... / - استفاده بیش از حد دایرکتوری ها مانند "شاخه 1/شاخه 2/شاخه 3/شاخه 4
- استفاده از نام شاخه ای که به اطلاعات سایت شما مربوط نیست.
3. ایجاد یک نسخه از آدرس برای محتوا – از چندین آدرس برای رسیدن به یک مقاله استفاده نکنید، اگر چند
301- همه را به یک آدرس واحد انتقال دهید. redirect آدرس منتهی به یک مقاله دارید با استفاده از
اجتناب کنید از:
subdomain.rayanlearn.com/page.html و rayanlearn.com/page.html : - دسترسی به صفحه هم از طریق زیر دامنه و خود دامنه مانند
www.rayanlearn.com به www - تبدیل آدرس های بدون
- استفاده از حروف بزرگ در آدرس ها


شیوه های خوب برای سیستم هدایت سایت
1. به صورت خیلی عادی و مرتب بسازید – برای کاربر این مورد که به راحتی از طریق نقشه سایت صفحات شما
را پیدا کنند را آسان کنید.
اجتناب کنید از:
- ایجاد سیستم هدایت پیچیده، برای مثال لیک دادن از هر صفحه به تمامی صفحات سایت.
- کاربر تعداد کلیک های زیادی را انجام داده تا به صفحه مورد نظر خود برسد.
2. از نقشه سایت نوشتاری استفاده کنید – تمامی سیستم هدایت را توسط، نوشته ها انجام دهید . این به ربات
های موتور های جستجو کمک بسیار زیادی در زمینه پیدا کردن صفحات سایت شما می کند. برای این کار از نقشه
های سایت جاوا اسکریپت و فلش استفاده نکنید.
اجتناب کنید از:
تصاویر و تصاویر متحرک )ممکن است بعضی از ، Drop-Down - داشتن سیستم هدایت کاربر بر اساس منو های
موتور های جستجو نتوانند از این سیستم ها پشتیبانی کنند(
این سیستم که در یک خط مسیر صفحه فعلی کاربر را به او – Breadcrumb 3.استفاده از سیستم هدایت
نمایش میدهد. و به آسانی کاربران می توانند به صفحه قبلی خود یا حتی صفحه اصلی باز گردند.

اجتناب کنید از:
- لینک های نقشه سایت که تاریخ شان گذشته باشد یا لینک ها از بین رفته باشند.
- نقشه سایتی که به صورت ساده فقط صفحات را بدون شاخه بندی لیست کرده باشد.
4. دقت کنید، در زمانی که کاربر بخشی از آدرس را حذف می کند چه اتفاقی می افتد؟ - بعضی از کاربران
ممکن است بخشی از آدرس سایت را حذف کنند و نتیجه را مشاهده کنند. برای مثال ممکن است کاربر مانند زیر
عمل کند.
http://www.rayanlearn.com/news/144-up-animation
/http://www.rayanlearn.com/news
در حقیقت اگر کاربر این کار را انجام دهد باید صفحه اخبار به او نمایش داده شود. آیا سایت شما برای این شرایط
آمادگی دارد؟ آیا در صورتی که صفحه مورد نظر موجود نبود خطای 404 را نمایش می دهد؟
5. داشتن صفحات 404 – در زمانی که کاربر یا موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند و آن صفحه موجود
نیست می توانید با استفاده از صفحات 404 این موضوع را به آن ها بگوئید. این صفحه 404 شما باید دارای لینک
صفحه اصلی سایت باشد تا کاربر را به آن هدایت کند. برای این که بدانید ربات های گوگل با چه آدرس هائی مشکل
استفاده کنید. Google webmaster tools دارند می توانید از
اجتناب کنید از:
- اجازه دهید تا ربات های گوگل صفحات 404 شما را مشاهده کنند.)مطمئن شوید که سایت شما به طور اتوماتیک
کد 404 را در اختیار ربات ها قرار می دهد(.
. " - ایجاد پیغام ها مبهم مانند "یافت نشد" ، " 404
- طراحی قالب آن مانند بقیه صفحات شما باشد

ارائه خدمات و محتوای با کیفیت
ایجاد و استفاده از محتوای با کیفیت، سایت شما را نسبت به تمامی بخش هایی که در قبل گفتیم، درگیر می کند.
کاربران محتوای خوب را تشخیص می دهند. و ممکن است کاربران دیگری را به سمت شما هدایت کنند. این می تواند
از طریق ارسال در وبلاگ هایشان ، سایت های ارتباط عمومی، ایمیل ، انجمن ها باشد. در این زمان است که گوگل به
با اهمیت بودن آن صفحه پی برده، و شما را در جایگاه خوبی در نتایج جستجو قرار می دهد.
شیوه های خوب برای محتوا
1. نوشتن مطالب خوانا – کاربران مطالبی را تمایل دارند بخوانند که کاملا خوانا باشد.
اجتناب کنید از:
- نوشتن مطالب سایت با غلط املائی فراوان.
- قرار دادن مطالب در تصاویر )ممکن است کاربران بخواهند آن مطلب را کپی کنند، همچنین موتور های جستجو نمی
توانند مطالب داخل تصاویر را بخوانند.(
2. سازماندهی مطالب سایت – همیشه این نکته، که اطلاعات سایت خود را سازماندهی کنید برای شما سودمند
است. زیرا کاربران به راحتی می توانند مطالب مورد نیاز خود را در سایت پیدا کنند.
اجتناب کنید از:
- قرار دادن نوشته های بسیار زیادی پشت سر هم بدون پاراگراف، تیتر و جدا ساز
3. استفاده از زبان وابسته – به کلماتی فکر کنید که کاربران آن ها را جستجو می کنند، تا بخشی از مطالب شما
استفاده کنید در آن جا می توانید ببینید که Google keyword tool را پیدا کنند. برای این کار می توانید از ابزار
کاربران معمولا چه عباراتی را جستجو می کنند.
3. ایجاد محتوای تازه و یگانه – مطالب تازه نه تنها باعث می شود که کاربر مجددا به سایت برگردد بلکه باعث
آمدن کاربران جدید نیز می شود.

اجتناب کنید از:
- کپی کردن اطلاعات از سایت های دیگر
- موجود بودن چنین نسخه ای از مطلب در سایت شما.
4. ارائه خدمات و مطالب منحصر بفرد – تصمیم بگیرید که خدمات جدید را در سایت خود طراحی کنید که سایت
های دیگر آن را ارائه نمی دهند.
5. مطالب را برای کاربران بنویسید ، نه موتور های جستجو – در صورتی که وب سایت خود را برای نیاز های
کاربران طراحی کنید و مطمئن باشید که سایت شما در دسترس موتور های جستجو است، و همیشه باعث نتایج مثبت
می شود.
اجتناب کنید از:
- اضافه کردن کلمات کلیدی اضافه برای موتور های جستجو که برای کاربران نامفهوم هستند.
- نوشته هایی که قابل مشاهده برای کاربران نیستند ولی برای موتور های جستجو قابل مشاهده هستند

انتخاب بهترین واژه برای متن لینک
در صورتی که شما به سایتی لینک بدهید، آن را با نامی که به آن صفحه مربوط است انجام می دهید که به آن
می گوئیم. anchor text
با قرار دادن کد بالا در صفحه متن آموزش انیمیشن نمایش داده می شود که کاربران با کلیک بر روی آن به سایت
هدایت می شوند. www.rayanlearn.com
این نوع لینک در حقیقت چیزی را در مورد آن سایت بیان می کند. این نوع لینک می تواند مابین صفحات داخلی
شما باشد یا از سایت های دیگر به سایت شما باشد. استفاده درست از این روش باعث می شود که، گوگل دقیقاً بداند
آن صفحه در مورد چه زمینه ای است.
شیوه های مناسب برای متن لینک
1. از نوشته توضیح دهنده استفاده کنید. – در حقیقت متن این لینک باید شامل کلماتی باشد که موضوع سایت
شما را بیان کند.
اجتناب کنید از:
- استفاده از متن هایی مانند " این جا را کلیک کنید " ، " مقاله " و یا " این جا ".
- استفاده از متنی که هیچ ربطی به موضوع سایت ندارد.
- استفاده از خود آدرس صفحه به جای متن لینک
2. نوشتن متن فشرده و مختصر – کلمات کوتاه، ولی توضیح دهنده به صورت معمول، تعدادی کلمه یا یک
عبارت
اجتناب کنید از:

- نوشتن متن لینک طولانی، مانند یک جمله یا پاراگراف.
3. در مورد متن لینک های داخلی سایت نیز فکر کنید- شاید در مورد ارائه لینک به خارج از سایتتان فکر کرده
باشید، ولی داشتن لینک های داخلی مناسب باعث می شود که هم کاربران و هم گوگل به راحتی در سایت جستجو
کنند.
اجتناب کنید از:
- ایجاد لینک های پر از کلمات کلیدی فقط برای موتور های جستجو.
- ایجاد لینک های غیر ضروری که به کاربران در سایت هیچ کمکی نمی کند

heading استفاده از تگ
اشتباه نگیرید( برای نمایش ساختار صفحه به کاربران است. در حال >head< البته با تگ ( heading تگ های
است که از نظر مهمی >h شروع شده، مهم ترین آن هاست و آخری > 6 >h حاظر 6 اندازه از این نوع تگ ها که با > 1
آخرین است.
استفاده از این تگ ها باعث می شوند که، این نوشته ها از نوشته های بقیه سایت بزرگتر باشند. و این به کاربران دید
کلی در باره مطلبی که می خواهند بخوانند می دهد. استفاده ترکیبی از این تگ ها باعث بهینه شدن ساختار متن می
شود. و کار جستجو در صفحات را برای کاربران آسان تر می کند.
Heading روش های مناسب برای تگ های
1. تصور کنید که می خواهید خلاصه ای را بنویسید- شبیه به نوشتن یک خلاصه از مقاله، تعدادی از عبارات مهم
را در این بخش قرار دهید که کاملاً مرتبط با متن شما هستند.
اجتناب کنید از:
که به وضوح ساختار صفحه را بیان نمی کند. heading - قرار دادن نوشته در تگ
استفاده شود. >strong< و >em< در جائی که بهتر است از تگ های heading - استفاده از تگ

- به صورت پشت سر هم عبارات را از تگ شماره 1 تا 6 قرار دهید.
در جای مناسب و معنی دار خودش استفاده کنید. heading 2. استفاده از این تگ در جای مناسب- از تگ
استفاده زیاد از این تک ها باعث اذیت شدن کاربر می شود
اجتناب کنید از:
- به صورت افراطی از این تگ استفاده کنید.
- قرار دادن تمامی نوشته های سایت در این تگ.
- استفاده از این تگ برای زیبا کردن نوشته نه نمایش ساختار سایت

بهینه سازی تصاویر
تصاویر بخش بسیار مهمی از سایت شما هستند، اما شما آن ها را هم می توانید بهینه کنید. تمامی تصاویر می توانند
میتوان برای زبان فارسی استفاده کرد. alt دارای نامی باشد. همچنین از تگ
چرا باید از این امکان استفاده کنیم؟ اگر در زمانی که کاربر سایت شما را مشاهده می کند و به هر دلیلی تصاویر به
نمایش داده می شود. alt او نمایش داده نشد، به جای آن متن داخل
دلیل دیگری که باید این کار را انجام دهید این است که این کار مانند همان متن لینک است. و در صورتی که آن
استفاده می شود. به هر حال ما پیشنهاد نمی کنیم anchor text به عنوان alt تصویر به جائی لینک شده باشد متن
که از چندین تصویر در سایت برای این کار استفاده کنید.
میتوان تصاویر سایت برای بخش جستجوی تصاویر گوگل بهینه نمود. alt با استفاده از نوشته های
روش های مناسب برای تصاویر
مانند بخش های مختلف برای بهینه سازی سایت – alt 1. استفاده خلاصه، ولی کلمات توضیحی در نام فایل و
بهترین هستند اما در زمانی که کوتاه باشند. alt ، نام فایل ها و نوشته های
اجتناب کنید از :
در زمانی که ممکن است نامی بهتر "jpg" ، "pic.gif" ، "image1.jpg. - استفاده از نام فایل های جامع مانند " 1
اختصاص دهید.
- استفاده از نام های طولانی.
alt - استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در
در زمانی که تصاویر شما لینک دار هستند. – اگر تصمیم دارید از تصویر خود برای alt 2. استفاده از نوشته
می توانید به گوگل در زمینه بیشتر شناختن آن صفحه کمک کنید. تصور کنید که
می خواهید از متن برای لینک ها استفاده کنید.

اجتناب کنید از:
باشند. spam - نوشتن متن های طولانی که به نظر
- استفاده از آدرس تصویر برای مسیر یابی سایتتان.
3. ذخیره سازی تصاویر در شاخه های خودشان – به جای این که تصاویر خود را در جاهای مختلف سایت خود
کنید آن ها را در یک جا قرار دهید. برای مثال : http://www.rayanlearn.com/images پراکنده
BMP و JPEG – GIF – PNG 4. استفاده از فرمت های تصاویر معمول وب- بیشتر مرور گر ها از فایل های
پشتیبانی می کنند.

robots.txt استفاده از فایل
به ربات های موتور های جستجو کمک می کند تا به چه بخش هائی دسترسی داشته باشند. ”robots.txt“ فایل
در شاخه روت سایت قرار گیرد. robots.txt این فایل، باید با نام
تمامی ربات های موتور های جستجو در صورت مشاهده * نباید به پوشه های مشخص شده آن دسترسی داشته
باشند.
شما ممکن است که تمایلی نداشته باشید بخشی از سایت شما توسط موتور های جستجو مشاهده شود. و امکان دارد
bGoogle We آن اطلاعات برای کاربران مفید نباشد. در صورتی که می خواهید این کار را انجام دهید در بخش وجود دارد. robots.txt ابزار بسیار آسانی برای طراحی master Tools
ایجاد کنید. robots.txt در صورتی که شما زیر دامنه های متفاوتی دارید باید با هر کدام از آن ها یک فایل


robots.txt روش های مناسب برای
به خوبی استفاده کنید – از تمامی قابلیت های این فایل برای دسترسی موتور robots.txt 1. از متد های فایل
های جستجو استفاده کنید. با این حال استفاده از تگ متا را در موارد خاص حتماً در نظر بگیرید. بهترین روش برای
است. htaccess. جلوگیری از دسترسی موتور های جستجو به پوشه های شما قرار دادن رمز برای پوشه ها توسط
اجتناب کنید از:
- اجازه دهید موتور های جستجو شاخه های غیر ضروری شما را مشاهده کند.
- اجازه دهید که موتور های جستجو مطالب تکراری شما را که در بخش های دیگر سایت هستند را مشاهده کنند.
باشید ”rel=”nofollow مواظب لینک های خود با استفاده از
با استفاده از این امکان شما می توانید به موتور های جستجو بگوئید که لینک شما را به سایت مقصد دنبال نکند.
استفاده کنید. nofollow اگر به سایتی که می خواهید لینک بدهید اعتماد ندارید از
چه زمانی این کار مفید است؟ در صورتی که سایت شما دارای وبلاگ هست. و در آن سیستم نظرات آزاد کاربران
وجود دارد. این امکان به وجود می آید که کاربران لینک های سایتشان را به صورت هرز در نظرات قرار دهند. در صورت
ها خلاص کنید. بعضی از برنامه های مدیریت spammer می توانید سایت خود را از دست nofollow قرار دادن
را اضافه rel وبلاگ این کار را انجام می دهند. ولی آن هائی که این طور نیستند، را می توانید به صورتی دستی این
کنید. این پیشنهاد در مورد بقیه بخش های سایت شما نیز صدق می کند. مانند انجمن های سایتتان. ولی در صورتی که
را بر روی آن ها اعمال نکنید. به هر حال، در صورتی rel به فردی که در سایت شما کامنت می گذارد اعتماد دارید این
هستند لینک بدهید گوگل برای شما امتیاز منفی قائل می شود. spam که شما به سایت هائی که از نظر گوگل

معرفی سایت در راه صحیح
هر چه لینک بیشتری به صفحات شما باشد، رتبه بهتری خواهید داشت. کاربران، شما را از طریق موتور های جستجو
و سایت هائی که به شما لینک داده اند پیدا می کنند، گوگل این نکته را می داند، که شما می خواهید دیگران در مورد
اطلاعات با ارزش شما مطلع شوند. همچنین، در زمانی که می خواهید کاربران سریعاً از خدمات شما با خبر شوند، آن
خبر را در جامعه های مجازی مانند: انجمن ها و وبلاگ ها معرفی کنید. اگر خبری در زمینه محصول خود دارید آن را
به وب سایت های خبری ارسال کنید. برای این کار کافی است در گوگل عبارت “ارسال مقاله” و یا “ ارسال خبر “ را
جستجو کنید، خبر یا مقاله خود را به این سایت ها ارسال کنید. در صورتی که این موارد را اجرا کنید به سرعت در
اینترنت شهرت کسب خواهید کرد.
روش های مناسب برای معرفی وب سایت
1. در زمینه مطالب و خدمات جدید خود وبلاگ نویسی کنید – داشتن یک وبلاگ در سایت شخصی خود، این
فکر را در کاربران شما شما ایجاد می کند که این سایت همواره مطالب جدیدی را ارائه می کند و دلیلی را به خود می
استفاده می کنند ممکن است RSS دهد تا مجدداً به سایت شما مراجعه کند. مدیران سایت های دیگر که از سرویس
مطالب و خدمات جدید شما را در سایتشان معرفی کنند.
2. معرفی سایت به صورت آفلاین را فراموش نکنید – انجام تبلیغات آفلاین نیز به رشد کاربران سایت شما کمک
می کند. برای مثال اگر شما سایت تجاری دارید، مطمئن شوید که آدرس سایت تجاری شما در کارت ویزیت، سربرگ
شرکت، نامه های پستی و غیره نیز درج شده است. شما می توانید به دوستان و افرادی که کارت ویزیت شان را دارید و
ایمیل آن ها در آن قرار دارد، ایمیل خبری ارسال کنید و خدمات جدید سایت خود را به آن ها معرفی کنید. همچنین
در تمامی نامه های خود آدرس سایت و توضیح کوتاهی را در زیر آن قرار دهید، تا در زمانی که به افراد جدیدی ایمیل
ارسال می کنید آن ها با سایت شما نیز آشنا شوند.
3. جامعه های مجازی- سایت هائی که بر اساس دوستی و ارتباط کاربران اینترنت فعالیت می کنند. و می توان در
آن ها گروهی را تشکیل داد. از این سایت ها برای معرفی سایت خود به گروهی که به نوع سایت شما مربوط است
استفاده کنید.
اجتناب کنید از:
- تلاش برای معرفی در همه گروه ها، بخشی از گروهی که به شما مربوط است را انتخاب کنید و در آن ها به معرفی
بپردازید.
- چندین بار یک مقاله را در این سایت ها معرفی کنید.
4. سایت خود را به سایت های دایرکتوری اضافه کنید – کافی است کلمه ثبت سایت را در گوگل جستجو کنید.
سایت خود را در تمامی آن سایت ها در گروه متعلق به خودتان ثبت کنید.
را Forum 5. معرفی سایت در انجمن ها – در گوگل نوع فعالیت خود را تایپ کرده و در مقابل آن کلمه انجمن یا
نیز تایپ کنید. در تمامی آن انجمن ها عضو شوید و مطالب خود را درج کنید و در آن ارسال، لینکی را به منبع اصلی
مقاله در سایتتان بدهید. البته،حتما قبل از انجام این کار قوانین آن انجمن را مطالعه کنید.
اجتناب کنید از:
- تبلیغ سایت در انجمن هایی که اجازه این کار را به شما نمی دهند.
- ارسال مقاله در تمامی موضوعات آن انجمن
- قرار دادن بیش از 2 لینک در بخش امضاء
نه برای افزایش بازدید. Page Rank - خرید لینک از سایت ها برای
6. ثبت سایت و خدمات در سایت های آگهی – کافی است در گوگل عبارت " آگهی رایگان " را جستجو کنید
سپس در تمامی این سایت ها عضو شده و خدمات و محصولات خود را با درج لینک به سایتتان در آن ها معرفی
کنید.
در این سایت عضو شوید و تمامی صفحه هایی که به تجارت شما – Wikipedia 7. استفاده از سایت هایی مانند
مربوط است را پیدا کنید. سپس در صورتی که مطلب جدیدی را دارید تا مطالب آن صفحه را کامل تر کنید. آن بخش
را ویرایش کرده و آدرس خود را به عنوان منبع قرار دهید.
اجتناب کنید از:
- قرار دادن پیغام های تبلیغاتی در ویکی پدیا
- ارسال مقالات بی کیفیت.
Google Webmaster Tools از بخش رایگان
bWe مهمترین موتور های جستجو، مانند گوگل ، ابزار های رایگانی را برای صاحبان سایت ایجاد کرده اند. بخش به شما کمک می کند که بیشتر در زمینه ارتباط گوگل با سایتتان آشنا شوید. این بخش به شما در master Tools
زمینه مشکلات سایتتان کمک می کند. اگر تنظیمات آن را درست انجام دهید، می تواند به شما کمک کند، تا در نتایج
جستجوی بهتری قرار بگیرید. توسط این بخش صاحبان سایت می توانند:
- مشاهده کنند که ربات های گوگل با چه بخشی از سایت مشکل دارند.
نقشه سایتتان را معرفی کنید. XML - فایل
.robots.txt - بررسی و ساخت فایل
- حذف آدرس هایی که توسط ربات ها ذخیره شده اند.
- فهمیدن مشکلات در تیتر ها و متا تگ های سایت.
- مشاهده کلمات کلیدی شناخته شده توسط گوگل.
- مشاهده سایت هایی که به صفحات شما لینک داده اند.
- موقعیت کلمات کلیدی شما در نتایج جستجو.
- تنظیم سرعت بازدید ربات های گوگل.
یاهو و مایکروسافت هم چنین نرم افزار هایی را در اختیار صاحبان سایت قرار می دهند.

Web analytics استفاده از مزیت های بخش
اگر شما ساختار سایت خود را برای بهتر شدن خواندن اطلاعات توسط ربات های گوگل انجام داده اید، حتما می
خواهید بدانید که افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند. به چه نحوی وارد شده و چه صفحاتی را بازدید کرده اند.
توسط این بخش شما می توانید:
- کاربران در سایت شما چه بخش هایی را مشاهده کرده اند.
- محبوب ترین بخش یا صفحه خود را پیدا کنید.
- به برنامه بهینه سازی خود کمک کنید )برای مثال شاید لازم باشد برخی از تیتر ها را تغییر دهید(
- نحوه ورود کاربران خود، از طریق موتور های جستجو ، مستقیم و یا سایت های دیگر را مشاهده کنید.
- کلمات کلیدی که توسط آن ها کاربران وارد سایت شما شده اند را مشاهده کنید.

« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به یك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنید : « جزئیات »
Email:
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا شما اعتقادی به سحروجادو دارید؟



صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی

قالب وبلاگ